Drone

 

varken

Vol van genade dijt het heelal van echte sterren verder uit,
een kwade droom hangt boven ons nachtschadelijk op zoek
om lateraal te treffen wie hij vindt. De geit bedreigt de roos,
de vos houdt alles in de gaten, ik ben de kleine prins.

De controleur van accijnzen en saucijzen laat ik meteen
mijn oormerk zien, ik geef geen krimp, mijn staart dient
bijgeknipt, en als hij achteloos zijn brandmerk plaatst,
ruikt het heerlijk naar gebakken spek van schrikbewind.

 

1 thought on “Drone”

Geef een reactie

