De goede herder

 
2011-04-08 007

In den beginne gaf ik ze namen van mijn overleden tantes:
Angèle, Blanche, Célina. Zoals bij rashonden elk jaar een andere
letter van het alfabet. Namen bevorderen, zo bleek, de conversatie
bij het voeren en bij het leiden naar de slachtbank. Toen alle tantes
waren opgebruikt, noemde ik ze naar het nummer van hun oormerk.
Niemand werd onrustig als ik me vergiste en bovendien liep iedereen
gemakkelijk in de rij. Nu wil het merken met de ponstang niet meer
lukken. Het is geen sinecure door het taaie vel precies tussen twee aders
knippen. Voortaan volstaan hun blessen en geblaat, voor leeftijd moet ik
wel hun tanden tellen. Verkopen doe ik enkel aan Berbers en Bulgaren.

 

1 thought on “De goede herder”

Geef een reactie

