De hondentrainer

rodaan_al_galidi

Saddam Hoessein zei:
‘Ik heb van de Nederlandse ambassadeur gehoord
dat jij een goede dichter bent.
Train mijn hond.’

Een uur later zei de hond:
‘Rodaan Al Galidi, zit!’
Meteen zat ik op mijn kont.
De hond zei:
‘Rodaan Al Galidi, ren!’
en ik rende op handen en voeten.
De hond zei: ‘Plas!’
en ik tilde mijn hart op
en plaste over mijn benen.

Saddam Hoessein glimlachte,
naar mij of naar de hond,
dat weet ik niet.
Saddam Hoessein zei: ‘Brave hond’,
tegen mij of tegen de hond,
dat weet ik ook niet.

Rodaan Al Galidi, Digitale hemelvaart 2009

 

Geef een reactie

