Over ouder worden

marc_tritsmans_200h

dat ik niet langer zonder nadenken
buk om een tamme kastanje van tussen
herfstbladeren op te rapen omdat mijn rug

dat ik op straat een jongen plots keihard
zie beginnen rennen enkel omdat de zon schijnt
en mijn lichaam zich die aandrang nog slechts

herinnert, want los van het feit dat alles niet
meer zo hoognodig hoeft, moet ik ook rekening
houden met vreemde vertragingen in het systeem:

vanop de brug wordt een bevel doorgegeven en in
de aftandse machinekamer wordt vervolgens overlegd
of en hoe dit nog zou kunnen worden uitgevoerd

Marc Tritsmans

Geef een reactie

