Vrouwentongen

Stan Raemdonck - Sanseveria
Stan Raemdonck – Sanseveria

 

Wat haat ik sanseveria’s met hun scherpe vrouwentongen,
ze belemmeren mijn gezicht, verbergen hoe de buren achter
ramen konkelfoezen, verblinden mensen met koperen cache-pots.
Nochtans, een Indiaanse vorser heeft hen uitvoerig onderzocht
en uiterst goed bevonden, veel zuurstof in je longen, een ‘must’.

Wat haat ik sanseveria’s met hun scherpe vrouwentongen.
Het was een avond in september bij langzaam krimpend licht.
Ik boog me liefdevol voorover voor weer een watergift,
toen die vervloekte sanseveria met scherpe vrouwentongen
mijn linkeroog voor altijd heeft gedicht.

 

 

 

 

1 thought on “Vrouwentongen”

  1. Wat een schitterend gedicht! Jij bent een dichter met een scherpe vrouwentong Marnix! Ik hou er soms wel van. En zeker als het over sanseveria’s gaat!

Geef een reactie

