Kermis

een goed begin is suikerspin
mijn tandjes zitten lekker vast
een web een wolk gesponnen zoet
ik hoef vanavond niet te flossen
een puntzak smoutebollen dan
zeven als in sprookjes je wleet
nliet wlat je eet heet heet heet
mijn vingers poeiergloeien
hoeveel eendjes mag ik vissen
elf zegt de meneer ik krijg van
hem een tetteretet-trompet
ik laat een oud mevrouwtje schrikken
één ritje op de molen mag
pech ik kan de kwast niet vatten
tot slot iets heel gevaarlijks nog
met moesje in de rups daar
gaan we al van op en neer en
heen en weer nu zonder licht
de rups klapt dicht …
                            … ik wil eruit.

1 thought on “Kermis”

Geef een reactie

