Naai mij maar dicht

 

“… wil ik tenslotte uw aandacht nog vragen voor wat ik als het sterkste deel uit de bundel Naai mij maar dicht beschouw: het derde deel van de bundel, dat de titel God voor dummies draagt. We hadden al ‘Italiaans voor dummies’, ‘Gitaar voor dummies’ of ‘Gelukkige kinderen opvoeden voor dummies’. En dus is het goed dat Marnix Speybroeck er dit onmisbare deel voor niet-kenners aan toegevoegd heeft.  Wie het hele leven op goddelijke, speels-melancholische  wijze  zo gebald in een lange, maar ook weer niet al te lange ballade met een envoi weet te vatten, mag de Flandrien van de Vlaamse poëzie genoemd worden.”

Paul Demets, bij de voorstelling van Naai mij maar dicht 17 oktober 2010

Geef een reactie

