Bange Natuur

Een bange natuur ben ik. Zo waag ik het niet zomers
zomaar een fruitboomgaard in te lopen, waar ik

louter van onderen zou willen bewonderen, met
mijn armen op de rug, het warme welgevormde

hangen van elke volle blauwe vrucht, uit angst
dat de teler van me denkt dat ik er stiekem pluk.

Derhalve wandel ik door boomgaarden in de lente
wel, want wie verwacht dan dat stormwind vervangend

ik de stammen schud en aan de bloesemtakken ruk opdat
in de zomer minder genot me zal ontgaan, tot mijn geluk?

Huub Beurskens

Geef een reactie

